Дискусія щодо того, який привід краще – передній чи задній, – точиться доволі давно. Термін «привід» має на увазі певну збірку трансмісії, через яку двигун передає обертові рухи на колеса – задні чи передні. Спочатку автомобілі були лише із заднім приводом, наразі переважна більшість випускається з переднім. Тож питання, передній чи задній привід вибрати, залишається актуальним, бо це один з чинників, від яких залежать комфорт водіння і витрати палива.
Передній привід: переваги і недоліки
Передній привід має особливості, що впливають на керованість автівкою і вимагають певних навичок, особливо коли на дорогах слизько і мокро. Сучасні машини оснащені системами стабілізації, що допомагають нівелювати небезпеки і роблять керування авто передбачуваним. Передній привід авто:
- передбачає плавний хід, бо відсутній карданний вал і ведучий задній міст;
- гарантує гарне зчеплення з поверхнею при снігопаді, ожеледиці, під час дощу;
- дає змогу збільшити салон і багажник автомобіля;
- дешевший у виробництві, тож автівка доступніша за ціною.
Однак перерозподіл ваги під час розгону машини може спричинити її пробуксовування, іноді відчутна недостатня поворотність на значних швидкостях, може статися ситуація, коли кермо ніби виривається з рук водія – крутний момент.
Особливості заднього приводу
Задній привід має при розгоні достатньо ефективну динаміку, кращу регульованість і стабільність на трасі. У водія більше контролю, особливо при заносі, при використанні керма і педалі газу. Задній привід незамінний, коли потрібно буксирувати важкі причепи або за умов їзди поганими дорогами.
З-поміж мінусів можна виокремити таке:
- машини із заднім приводом схильні до заносу на слизьких і мокрих дорогах;
- карданний вал під салоном автівки зменшує його простір і місткість багажника;
- такі автомобілі складніші у виробництві, тому дорожчі, а їх значна вага зумовлює великі витрати палива.
Наразі задній привід майже не застосовується в автомобілебудуванні, проте використовується на деяких преміальних моделях і спорткарах.
Яку модель вибрати
Потрібно зазначити, що існують ще повнопривідні легкові автомобілі – потужні позашляховики і рамні пікапи. Саме такий привід 4х4 надає найвищу прохідність, однак тут немає міцної механічної коробки передач, а підключення здійснюється через керовану електронікою муфту, яка може перегріватися і розмикатися. Тож автівка може несподівано зариватися у пісок, калюжі або сніг. Повний привід чи передній вибрати – це ваше рішення, яке має ґрунтуватися на розумінні, де ви будете їздити цією машиною, які завдання вона виконуватиме та якою об’єктивно є ваша водійська майстерність.
Тож ключові переваги передньопривідного автомобілю очевидні, аби взяти у прокат авто (Харків) саме такої конфігурації. Оренда авто в Ужгороді, де чимало гірських доріг, передбачає віддати перевагу повнопривідним машинам. Сайт оренди автомобілів компанії Payless пропонує великий перелік машин різних класів і марок, тож вибір – за вами.